• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
I våras, närmare bestämt mars månad, så tog det en månad. Nu har jag lämnat in ytterligare en omprövning för en månad sen och ännu inget svar. Ser på Kf:s hemsida att väntetiden är f n 3,5 månader. Det brukar i o f s gå fortare än vad där står.
Tack!
Ahhh, OK, då är det bara att bita ihop och vänta...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kan det vara att första du pratade med också såg att sju stycken inte svarat trots påminnelse och därför sa att det var grönt? För mig veterligen har borgenärerna en viss tid och ett visst antal påminnelser på sig innan deras svar automatiskt blir att godkänna betalplanen.
Ni fåt gärna rätta mig om jag har fel.
Är det inte det där som delges borgenärerna? Har för mig jag haft med mig sådana där papper ut för delgivning
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
En sak som slog mig precis...
Jag fick ju återkalla min ansökan och skicka in en ny efter drygt ett års handläggningstid, och delvis berodde det på att det dykt upp skulder som jag inte kände till när jag gjorde den första ansökan.

Men... borde inte dessa ha ignorerats av Kronofogden bara?, det är väl det som är hela meningen med kungörelsen?

Det är väl upp till borgenärer att hålla koll på alla kungörelser som gäller både skuldsaneringar och konkurser?, och det står ju även "Kronofogdemyndigheten upplyser om att betalningsansvaret för en fordran som inte anmäls kan falla bort från nnnnn" på alla kungörelser när skuldsaneringar inleds.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Vem här var det som överklagade sitt avslag och fick det godkänt av Tingsrätten?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Exakt. För inte kan väl en ny ansökan och överklagan av ett avslag betyda samma, alltså det har väl olika gång hur det behandlas. Men enligt hon var det samma. Plus att hon skrev omprövning först.
Sen helt plötsligt skriver hon till mig och bekräftar att hon mottagit min överklagan, men jag har absolut inte sagt att jag skickat in en överklagan. Bara frågat om skillnaden mellan ny ansökan och överklagan. Börjar bli rätt frustrerande, känns så jävla oseriöst. Det är en persons liv det handlar om i stort sett. Vad har du haft med dom att göra? Var det du som överklagade och fick beviljat
Ingen här har överklagat och fått beviljat av tingsrätten, dom har fått återförvisning till kronofogden för ny handläggning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp